„Dark Souls 3“ — recenzija i give away!

Dark Souls 001

Dark Souls 3 Recenzija
Piše: Bojan Dacković

„Darks Souls“ serijal definitivno nije za svakoga, nikad nije ni bio. Ali u dobu modernog gejminga, gde se većina naslova više prave u kežual duhu, ovaj serijal je osveženje koje je svakako potrebno industriji. Posebno ako ste malo stariji gamer i odrasli ste uz dosta matorih naslova na PC-u, Playstation 1 i 2, Dreamcast-u, itd. Naravno, još teže su bile igre u periodu NES i Genesis-a, ali igre same po sebi nisu bile toliko teške koliko su prosto bile „broken“. Samim tim, postojanje naslova kao što je „Dark Souls“ je preko potrebno osveženje u dobu kada svaku igru možete proći za manje od pet sati samo idući napred sa jednom taktikom: Raging Bull.

Dark Souls 3 002
Ako ste istrajali tokom „Dark Souls“ serijala, čeka vas igra koja u velikoj meri služi kao zahvalnica za vašu lojalnost.
Sa „Dark Souls 3“ se vraća grandioznost koja je bila više zastupljena u prvoj igri, a developer From Studios se potrudio da do sada napravi vizuelno fantastične regione. I dalje nije toliko ispovezana igra kao u prvom delu, ali se uveliko oseti da se na greškama naučilo i igračima se vratilo ono što su želeli. Čak iako neki regioni imaju istu tematiku, uvek postoji nešto što će ipak da promeni ambijent. Reciklaža je minimalna. Osim same grandioznosti, uložen je veliki trud da najsitnije stvari budu detaljno odradene. Jedini problem koji nastaje, čak i na optimizovanoj PlayStation verziji, je da framerate opadne, a još veći framerate drop se desi na računarima, gde ljudi žele da grafički izvuku sve što igra nudi. Kvalitet grafike ume da opadne sa savršenih 60fps na 15fps u određenim scenama. Lepota svakako ima svoju cenu, to važi za život, pa i za igre.

Dark Souls 3 003
Vizuelni spektakl sa strane, igra uveliko nagrađuje ako se obiđe svaki ćošak. Naravno, to je uvek važilo za ovaj serijal, ali sada još više, jer će biti prijatno i za oko. Naravno, uvek važi da gejmplej mora biti bolji od grafike, ali za razliku od dosta modernih naslova, u „Dark Souls 3“ on nije zapostavljen zarad veceg vizuelnog spektakla.

Svet je pun različitih karaktera. Nekih novih, ali svakako ne manjka starih. Za očekivati, glasovna gluma je na visokom nivou i dijalozi su bogati, ima dosta linija teksta i truda uloženog u taj deo. Naravno, smrt je veliki faktor u ovoj igri, i neuspeh u rešavanju različitih sporednih misija može dovesti do smrti samih karaktera. Tako da igra svakako nagrađuje posvećenost i dobro planiranje, ali u duhu ove igre, čak i smrt ima svoje nagrade nekad.

Dark Souls 3 004
Gejmplej je takode doživeo neke promene, na bolje. Mehanika sa fokus poenima dozvoljava bolji i šareniji pristup igri, a celokupna borba, pa i arsenal je učinio igru više dinamičnom kroz nove pokrete zvane Weapon Arts. Čarobnjaci, naravno, mnogo više zavise od fokus poena, ali igra ima ugrađene mehanike da oni ne prođu kroz veći pakao. Korišćenje dva oružja je takođe u velikoj meri izmenjen, i sada zapravo razne kombinacije daju daleko veću paletu pristupa igri.
Naravno, nije sve u tome da se u stilu Leeroy Jenkins-a ulazi u bitke i nada dobrom kraju i da se kroz roll ne zaglavite negde. Luk i strela su svakako poželjan alat jer u većini slučajeva protivnik pogođen strelom će krenuti ka vama, što svakako olakšava čišćenje nekih segmenta kada ne želite da rizikujete.
Naravno, bitke sa boss-ovima su nešto po čemu je ovaj serijal poznat i svakako je tu doživeo neke promene. Većina njih ima mehaniku duplog HP bar-a, tj. bitke su uglavnom iz dve faze. Sličnost svakako postoji sa „Bloodborne“ bitkama. Subjektivno je oceniti da li su bitke sa boss-ovima promene loše ili ne. Prihvatamo dinamičnost koja se na ovaj način dobija jer nekad monotoni i dugi Boss Battle segmenti umeju da ubiju doživljaj, što je u velikoj meri imalo uticaja na naslove kao sto je npr.:“Dragon Age: Inquisition“. Dizajn glavnih neprijatelja je svakako dobar, ali uz dodatnu dinamičnost i nove gejmplej mehanike, ponekad se stekne utisak da neki protivnici, koji bi trebali da budu strašni, budu igra ukrštenih reči gde već imate rešenja. Pored svega toga, „Dark Souls“ ima dosta sitnih detalja kao sto su npr.: Embers, tako da svako ko dublje zagleda ispod haube videće bogatu igru.

Dark Souls 3 005
Za svu svoju grandioznost, igra je u velikoj meri simplistična. Ovo je trebao da bude poslednji nastavak u serijalu stoga sjajno koristi priču i postavku o svetu koji već postoje, povremeno baražira igrace sa odgovorima na mnoga pitanja postavljena u ranijim delovima i u velikoj meri završava sa raznim teorijama koje su nastale do sada.
Ako je ovo poslednja igra u serijalu, sjajan je način da se priča privede kraju. I kao svaka „Dark Souls“ igra, sada više nego ikada, imate razloga je više puta odigrate.

Zaključak: „Dark Souls“ serijal nije za svakoga, ali ako ste bili lojalni ovom serijalu do sad, očekuje vas igra koja će vas nagraditi, ako igrate na konzoli. PC verziji treba dati malo vremena da se ispeglaju bagovi, jer pored poveće zahtevnosti postoje problemi čestog krešovanja.

Ovde se zvanično završava recenzija. Bili smo na promociji igre koju je organizovala kompanija Computer Land. U specifičnom, potpuno odgovarajućem, ambijentu Vinarije smo imali priliku da vidimo i isprobamo „Dark Souls 3“ po prvi put. Zabava je bila odlična, utiske o igri možete videti gore, a slike možete videti dole.

Za kraj, delimo jednu „Dark Souls 3“ majicu i za drugog srećnog dobitnika sledi „Just Cause 3“ džemper, da znamo, baš je idealno vreme za džemper…. Da biste učestvovali u ovoj nagradnoj igri, dovoljno je da ostavite komentar na sajtu, a u sredu uveče ćemo izvući pobednike. Napomena: nagrade šaljemo samo na teritoriji Srbije.

GiveAway